Autoconnect Holland en StudioRuud starten samenwerking
Garageadvies & softwareleverancier Autoconnect Holland B.V. en CitNOW Automotive video leverancier StudioRuud zijn een samenwerking gestart. De samenwerking betreft de integratie van CitNOW videocommunicatie van StudioRuud in de Electronic Vehicle Health Check (EVHC)-software van Autoconnect Holland.
Met EVHC communiceren monteur, magazijnman, serviceadviseur elektronisch, efficiënt en zonder onnodige wachttijden. Met de integratie van CitNOW is het nu ook mogelijk om vanuit EVHC door middel van video met de klant te communiceren. De monteur filmt de aandachtspunten van de auto en stuurt die ter verduidelijking naar de klant.
Videocommunicatie nieuwe trend
Videocommunicatie tussen autobedrijf en klant is een nieuwe trend die in Nederland nu voor het eerst wordt toegepast in EVHC. EVHC zorgt naast communicatie in de werkplaats voor een duidelijk overzicht in de aftersales van autobedrijven. EVHC stroomlijnt zowel de interne communicatie als de communicatie met de klant.
Aftersales is motor van autobedrijf
“Aftersales is de motor van het autobedrijf”, aldus Eric Weijers van Autoconnect. “In de aftersales moeten processen efficiënter en verder geautomatiseerd worden. EVHC en CitNOW Aftersales Video helpen autobedrijven naar een hoger niveau. In de groei naar meer omzet, wordt de rol van de monteur groter en belangrijker.”
Aftersales draait om vertrouwen
“Aftersales draait om vertrouwen”, aldus StudioRuud Automotive Video Marketing eigenaar Ruud Prins. “Om dat vertrouwen te winnen is het van belang de klant te betrekken bij het onderhoud van zijn of haar auto. De monteur is in de ogen van de klant de expert en legt zijn bevindingen vast op video. De video met toelichting en advieswerkzaamheden wordt digitaal aan de klant gepresenteerd. Met een druk op de knop vanaf mobiel, tablet of pc geeft de klant akkoord voor de werkzaamheden.”
Overstap naar kostbaar DMS niet nodig
Om hun aftersalesomzet te verhogen hoeven autobedrijven volgens Weijers niet over te stappen naar een compleet nieuw en kostbaar Dealer Management Systeem (DMS). “EVHC faciliteert de historie van de auto, de automatische communicatie met de klant, maakt precies duidelijk wat er in de aftersales van het autobedrijf gebeurt en sluit naadloos aan op de DMS-databases. EVHC met CitNOW is plug & play.”
Klant sneller helpen, minder verloren uren, meer verkoop
Met EVHC kunnen autobedrijven klanten sneller en beter van dienst te zijn. Tegelijkertijd zijn er minder verloren uren in de werkplaats en kan er om die reden meer onderhoud en reparatie verkocht worden. “EVHC is zo ontwikkeld dat het als een schil naadloos aansluit op bestaande CMS of DMS systemen”, aldus Weijers. “Hierdoor is ons implementatietraject sterk vereenvoudigd en zien onze klanten direct resultaat. Wij spelen in op de wensen van het autobedrijf en richten EVHC samen met het autobedrijf in.”
Eerste met videocommunicatie en online accorderen
Autoconnect Holland en StudioRuud combineren als eersten in de autobranche het inspectieproces van een voertuig met videocommunicatie naar de klant, een digitale offerte en het online accorderen van een reparatieopdracht. “We betrekken de klant actief bij het onderhoud aan hun voertuig zonder dat hij hiervoor naar het autobedrijf hoeft te komen. En we kunnen aantonen dat door processen eenvoudig te automatiseren er direct betere resultaten worden geboekt met minder kosten en meer omzet. Ook laten we zien dat videocommunicatie het klantvertrouwen vergroot waardoor de omzet eveneens stijgt. Door middel van wekelijkse en maandelijkse rapportage worden deze resultaten inzichtelijk gemaakt.”
Bezoek ons op Automotive Trade Show
Wilt u weten wat de unieke samenwerking tussen Autoconnect Holland en StudioRuud voor uw bedrijf kan betekenen? Bezoek ons dan van 14 tot en met 17 april op stand-nummer 2-64 van de Automotive Trade Show in Jaarbeurs Utrecht.