Automotive Trade Show krijgt vervolg
Foto: de grote opvallende dubbeldeksbus van Bovemij.
De nieuwe vakbeurs ´Automotive Trade Show`, die plaatsvond van 14 tot en met 17 april in de Jaarbeurs Utrecht, is in haar opzet een geslaagde vakbeurs geworden. De organisatie kan terugkijken op een goede beurs en sloot af met ruim 3300 - voornamelijk eind-beslissende – bezoekers.
De algehele indruk van de beurs was zeer positief. Duidelijk was te zien dat het niveau van de beurs - aankleding, inrichting, catering en standbouw - hoog was hetgeen door zowel de standhouders als de bezoekers als zeer positief werd ervaren. Daarbij werd ook gekeken naar de locatie Jaarbeurs Utrecht.
Er werden goede zaken gedaan
Ondanks de verwachting van een hoger aantal bezoekers, waren de deelnemers en organisatie zeer tevreden over de kwaliteit van de bezoekers, die deze eerste vakbeurs bezochten. Deze was van een hoog niveau. Het concept: de doelstelling een vakbeurs te organiseren waar alleen Importeurs en Producenten aan deelnemen en waarvoor gericht eindbeslissers uitgenodigd werden als bezoekers, is de organisatie dan ook zeker in geslaagd tot grote tevredenheid van de deelnemende bedrijven. Er werden goede zaken gedaan.
Eerste aanmeldingen 2015
Een groot gedeelte van de deelnemende bedrijven hoefde niet lang na te denken en gaf aan dat ze zeker zullen gaan deelnemen aan de tweede vakbeurs Automotive Trade Show. Dat werd op de laatste beursdag nog eens extra bevestigd, toen al meer dan de helft van de deelnemende bedrijven direct al te kennen gaf voor 2015 deel te gaan nemen en zelfs 17 bedrijven - geheel ongebruikelijk – al direct het contract ondertekenden voor deelname aan de Automotive Trade Show 2015, die dan ook definitief zal plaatsvinden van 13 tot en met 16 april 2015.
Voorzien in behoefte
De organisatie is aangenaam en positief verrast dat er al direct inschrijvingen plaatsvonden, waaruit blijkt dat de Automotive Trade Show met deze vakbeurs in de behoefte voorziet en een vervolg hiervan een feit is. Ook bezoekers lieten blijken aangenaam verrast te zijn over het niveau van de vakbeurs en waren vooral tevreden over de kwaliteit van de deelnemers uit de verschillende marktsegmenten. Met name de persoonlijke aandacht die bezoekers krijgen van de deelnemende bedrijven en de mogelijkheid om goede zakelijke gesprekken te voeren wordt als zeer positief ervaren.
Vervolg Automotive Trade Show
Binnenkort worden bedrijven uit verschillende marktsegmenten door de organisatie uitgenodigd in de Jaarbeurs Utrecht om het vervolg van de Automotive Trade Show in 2015 te bespreken. De toekomst van de vakbeurs wordt mede bepaald door de wensen van importeurs en producenten uit de verschillende marktsegmenten. Een juiste match te realiseren tussen de standhouders en de bezoekers zal op deze meeting centraal staan om zo nog meer het succes van Automotive Trade Show 2015 te garanderen.
Automotive Trade show 2015 vindt plaats in de Jaarbeurs Utrecht van 13 tot en met 16 april 2015. U bent van harte welkom.
Glas Repair Systems BV doet goede zaken
“De beurs is voor ons zeer geslaagd”, zegt Glas Repair Systems (GRS)-directeur Maikel van Daelen. “We hebben veel op afspraak gewerkt en we konden echt de tijd voor iedereen nemen. Je kunt daardoor goed de mogelijkheden bespreken en vervolgafspraken te maken. Eén van de beursdeelnemers was zo enthousiast over onze producten en gaat de distributiemogelijkheden bekijken in zijn buitenlandse netwerk.” GRS levert haar producten onder andere in Nederland, Duitsland, Zweden en Noorwegen.
Glass Repair Systems BV is sinds 2013 fabrikant van DynaMite en DynaVac UV-harsinjectie ruitreparatiesystemen. Het unieke aan de GRS-systemen is volgens Van Daelen dat er geen aparte vacuümpomp nodig is. “Als je een ruitschade repareert moet je eerst de lucht uit de ster zuigen voordat je de hars kunt injecteren. Bij conventionele ruitschadereparatiesystemen gebruik je hiervoor een losse vacuümpomp. Na het vacuüm zuigen koppel je de pomp los waardoor er weer lucht in de ster komt. Bij onze systemen blijft de pomp op de ruitschade zitten en de hars met een onderdruk geïnjecteerd. Na het injecteren van de hars blijft de pomp zitten en wordt een ronde UV-lamp over de injectorpomp en ster geplaatst. Het uitharden begint aan de uiteinden van de ster zodat er geen hars uit de ster terug kan lopen. Na het uitharden worden de lamp en de injector verwijderd.”
Airco Frans introduceert nieuwe special tools
Frans Verwegen van Airco Frans is eveneens tevreden over Automotive Trade Show. “Het bezoekersaantal is in verhouding tot andere beurzen lager, maar de kwaliteit van de bezoekers is goed. We hebben prima zaken gedaan en een Hofmann Megaplan bandendemontage-apparaat en gebruikte aircoapparatuur verkocht. En er lopen nog een aantal zaken.”
Airco Frans introduceert op de Automotive Trade Show een aantal nieuwe special tools. De Inductie Heater is niet nieuw op de markt, maar die van Airco Frans heeft een aantal noviteiten. Allereerst kan deze heater volgens Rob Ietswaard van Airco Frans onbeperkt achter elkaar gebruikt worden omdat zowel de hoofdunit en de hand-unit met een ventilator gekoeld worden. “En omdat je een aparte hoofd- en hand-unit hebt, is de hand-unit kleiner en daarmee draagbaar en hanteerbaarder geworden. Een andere nieuwe tool is de zeer compacte 12 Volt Start Booster. De portable booster heeft een afmeting van 135 x 75 x 25 millimeter, weegt slechts 0,3 kilo en kan in opgeladen conditie 20 keer een jump-start uitvoeren op accu’s tot 400 Ampère.
Veel interesse voor Autoconnect Holland en StudioRuud
Electronic Vehicle Health Check (EVHC)-leverancier Autoconnect Holland en CitNOW-distributeur StudioRuud hebben op de beurs veel interesse gekregen van gerenommeerde DMS-leveranciers, de schadeherstelbranche en autobedrijven.
“EVHC digitaliseert het aftersales proces, maakt het proces volledig inzichtelijk, controleerbaar en omzet-verhogend”, aldus Eric Weijers van Autoconnect Holland. “DMS-leveranciers zien EVHC in combinatie met de CitNOW digitale video-offertepresentatie met online klanten autorisatie als een waardevolle aanvulling op hun eigen systemen.”
“Een premium merkorganisatie is zeer geïnteresseerd in de combinatie van EVHC en CitNOW”, aldus Ruud Prins van StudioRuud. “Mede vanuit de overtuiging dat de samenwerking zorgt voor klantenloyaliteit, klantenbinding met als logisch gevolg een hogere omzet in de sales en aftersales. De schadeherstelbranche is vooral geïnteresseerd in het videogedeelte als efficiënt hulpmiddel voor hun communicatie met klanten en verzekeringsmaatschappijen.“