Een Oscar voor de dieselpartikeltjesfilter-reiniger van LIQUI MOLY
Best New Product for Import Cars: David Pollack (LIQUI MOLY), Thomas Beer (Vice Chairman of the AIA), Chris Luessen (LIQUI MOLY, from left).
US-aftermarkt AIA kiest de dieselpartikeltjesfilter-reiniger van LIQUI MOLY tot „Best New Product“
November 2013 – Echte innovaties op het gebied van de autochemie zijn dun gezaaid. Met zijn dieselpartikeltjes-filterreiniger heeft de motorolie- en additievenspecialist LIQUI MOLY een heuse innovatie voor garages ontwikkeld. Nog maar net gelanceerd in de USA, sleepte deze al meteen een onderscheiding in de wacht – de „2013 Best New Product for Import Cars“. „Dat is de Oscar van de aftermarkt“, aldus David Pollack, marketing manager van LIQUI MOLY USA. „Deze onderscheiding is voor ons een enorme eer. En ze laat zien dat nieuwe technologieën ook nieuwe business velden genereren.“
Deze onderscheiding wordt elk door de Auto International Association (AIA) uitgereikt. De AIA maakt deelt uit van de US-aftermarket organisatie Automotive Aftermarket Industry Association en vertegenwoordigt daarbinnen de sector inporttvoertuigen. De prijsuitreiking vindt traditioneel plaats op de Automotive Aftermarket Products Expo (AAPEX) in Las Vegas, Nevada, ’s werelds grootste jaarlijkse aftermarket-beurs. Dit jaar viel de hoogste eer te beurt aan LIQUI MOLY.
Op de eigen AAPEX-stand bracht LIQUI MOLY het thema dieselmotoren centraal onder de aandacht. Moderne dieselauto’s hebben een dieselpartikeltjesfilter, die het roet tegenhoudt. Het filter biedt een oplossing voor uitlaatgasproblemen, maar kan ook voor problemen zorgen: Bij het rijden over korte afstanden en niet optimale dieselkwaliteit kan het snel verstopt raken. De auto verliest steeds meer vermogen en blijft uiteindelijk staan.
In plaats van voor veel geld een nieuw filter te plaatsen, beschikken garages nu met de dieselpartikeltjesfilter-reiniger van LIQUI MOLY over een voordelig en effectief alternatief. Hiermee kan het filter gereinigd worden, zonder uitgebouwd te hoeven worden. De hele procedure duurt slechts 30 – 60 minuten. „De autobezitter bespaart zo een hoop geld en de garage genereert een attractieve bijverdienste.“, verduidelijkt David Pollack. En dat de auto weer veel meer vermogen heeft, is bij het wegrijden direct voelbaar. „Dat maakt onze kit tot een excellente tool voor klantenbinding.“ Dit concept werd door de AIA tot grootste innovatie van dit jaar uitverkoren.
„In de USA is er in de branche geen grotere onderscheiding denkbaar“, voegt David Pollack daar nog aan toe. De prijs weerspiegelt het belang, dat bij LIQUI MOLY aan de ontwikkeling van nieuwe producten wordt toegekend. „Deze award is voor ons een aansporing, om ook in de toekomst innovatiepionier van de branche te blijven.
Over LIQUI MOLY
LIQUI MOLY GmbH uit Ulm in Zuid-Duitsland biedt een breed assortiment kwalitatief hoogwaardige producten aan, zoals motoroliën, additieven, verzorgingsproducten voor voertuigen en serviceproducten. Het assortiment bevat ca. 4.000 artikelen. LIQUI MOLY ontwikkelt en test haar producten in haar eigen laboratoria, produceert uitsluitend in Duitsland en introduceert al haar producten zelf op de markt. LIQUI MOLY werd ongeveer 50 jaar geleden opgericht en is nu één van de leidende bedrijven van de industrie. De producten worden verkocht in Duitsland en in 100 andere landen.
Nadere informatie krijgt u bij:
LIQUI MOLY GmbH Peter Szarafinski
Head of Media Relations International
Jerg-Wieland-Str. 4
89081 Ulm-Lehr
Telefoon : +49 (0)731/1420-189
Fax: +49 (0)731/1420-82
Peter.Szarafinski@liqui-moly.de