Green Garant: nieuwe manier van klantenbinding voor werkplaats en verkoop
- Samenwerking Green Garant, Rhenoy, Real Garant (Zurich Insurance) en Autoconnect Holland
- Klantenbindingtool voor autobedrijven
- Actieve opvolging van uitgestelde werkzaamheden
- Klant komt gegarandeerd vaker naar werkplaats
- Duidelijk hogere omzet per werkplaatsdoorgang
- Onderdelen van Rhenoy Approved Green kwaliteitslabel
- Leeftijd gebonden reparatie en kwaliteitsbewijs
- Voordelen van de garantiepakketten
Green Garant introduceert in samenwerking met Real Garant (onderdeel van Zurich Insurance) een nieuwe werkwijze voor een efficiëntere manier van klantenbinding. Specialist in technische onderdelen Rhenoy is aangesteld als premium-reseller en levert de vervangende onderdelen. “Het modulaire ServicePlan in vast verband met de geautomatiseerde opvolging van uitgestelde werkzaamheden is voor autobedrijven de meest doeltreffende tool van deze tijd”, aldus initiatiefnemer van Green Garant Bernd Krüger. “Voor consumenten is de ServicePlan transparant en gegarandeerd voordeliger dan andere garanties.”
Klantenbindingtool voor autobedrijven
”Autobedrijven kunnen Green Garant inzetten als klantenbindingtool,” vervolgt Krüger. “Door de garantie gratis aan de klant te verstrekken, is het meer dan duidelijk, dat hij bij dit bedrijf meer krijgt dan bij anderen. Bij garantie claims zal de klant altijd terug gaan naar het bedrijf dat hem het “werkplaats kwaliteitsbewijs” heeft verstrekt.”
Snelle afhandeling
Een autokeuring en de garantie wordt via het online systeem EVHC van leverancierAutoconnect Holland afgehandeld en naar Real Garant verstuurd. “Deze geïntegreerde afhandeling onderscheidt zich volledig van andere concepten op de markt en levert betere informatie in minder tijd.” Real Garant betaalt de claim volgens Krüger gegarandeerd binnen één week uit.
Klant komt gegarandeerd vaker naar werkplaats
Green Garant is een nieuwe manier om vele jaren goede service aan zijn klant te kunnen bieden. Volgens Krüger biedt Green Garant door de proactieve manier van werken en communicatie meerwaarde aan het autobedrijf en de automobilist. “Het autobedrijf krijgt 10 jaar lang regelmatig meer klanten in de werkplaats, want om de garantie te behouden, moet de auto regelmatig onderhouden worden.”
Consument kan om Green Garant vragen
Consumenten kunnen ook om een Green Garant vragen bij het in opbouw zijnde landelijke netwerk van garagebedrijven. “Bijvoorbeeld bij de aanschaf van een gebruikte auto. De klant gaat met de auto naar een aangesloten autobedrijf en laat zijn auto keuren. Na goedkeuring kan de klant kiezen voor 6 of 12 maanden garantie en verschillende pakketten. Na afloop van de garantieperiode wordt de auto opnieuw gekeurd tijdens APK of onderhoud, waarna de garantie opnieuw kan worden afgesloten.”
Rhenoy Approved Green kwaliteitslabel
Als de auto kapot gaat, kan de klant het probleem bij een Green Garant autobedrijf gratis laten oplossen. Krüger: “Het autobedrijf voert de reparatie uit in opdracht van Green Garant. De gebruikte onderdelen worden geleverd met het Approved Green kwaliteitslabel van Rhenoy. Door het gebruik van onderdelen uit het Approved Green concept is het investeringsbedrag erg gering en een reparatie milieuvriendelijker. Rhenoy levert de onderdelen als ze beschikbaar zijn. Voor alle andere onderdelen geldt vrijheid van inkoop.”
Powerline Service Plan & Veiligheid Service Plan
Looptijden: 6 en 12 maanden, vanaf € 29,-
Groot is uit. Flexibel is in!
Voordelen van de pakketten zijn:
- Meer contact met de klant via SMS en e-mail
- Hoger opbrengst per werkplaatsdoorgang
- Ook als klant al een auto heeft => nieuwe klanten in de werkplaats
- Garantie modulair af te stemmen op leeftijd van de auto
- Te verlengen tot de auto 10 jaar oud is