Mobiel bestellen en betalen vanuit de file bij Shellstations
De moderne automobilist raakt verwend. Binnenkort kan hij via zijn telefoon, bijvoorbeeld tijdens het filerijden, koffie en een broodje bestellen om deze kakelvers op te halen bij het volgende Shellstation.
Daartoe sloot Shell een overeenkomst met MyOrder, een mobiel bestel- en betaalsysteem. Onlangs kocht Rabo tachtig procent van de aandelen van dit Groningse bedrijf. De eerste proef bij het Shellstation Hellevliet aan de A12 te Harmelen lijkt een stem van vertrouwen van de oliemaatschappij.
De app van MyOrder, waarmee de horeca al jaren ervaring mee kon opdoen, laat gebruikers ervan mobiel bestellen en betalen op afstand. Op een terras houdt dat in, dat iemand met een paar bewegingen over zijn telefoonscherm een afgerekend broodje krijgt. Bij benzinestations houdt het in, dat bestuurders vers koffie hebben klaarstaan wanneer ze de zaak betreden.
‘Tijdens het plaatsen van de bestelling bij Deli2Go kunnen automobilisten aangeven op welk tijdstip ze hun vers belegde broodje, warme snack, verse sap, smoothie of koffie komen ophalen. Deze wordt dan door de medewerkers vers bereid en kan in een aparte rij direct door de klant worden meegenomen’, klinkt de uitleg.
De proef bij Hellevliet duurt zes weken. Het ziet ernaar uit, dat Shell de proef daarna landelijk wil uitrollen.
Foto: Ian Sane (cc)
Bron: emmerce.nl